“Queríamos encontrar una manera de proporcionar
un mayor acceso al mundo digital para las personas no verbales”, anotaron los
directivos del Google Creative Lab de N.Y en su presentación, “porque los
teclados de Morse no están fácilmente disponibles y pueden ser prohibitivamente
caros”. Así nació "Hello Morse".
Mundua aldatzen duten kanpainak (III)
"Hitzezkoak ez diren pertsonei mundu
digitalerako sarbide handiagoa emateko modu bat aurkitu nahi genuen",
idatzi zuten N.Y-ko Google Creative Lab-eko zuzendariek euren aurkezpenean,
"Morseren teklatuak ez daudelako erraz eskuragarri, eta debekuz garestiak
izan daitezkeelako". Horrela jaio zen "Hello Morse".
“Un gran cambio siempre empieza pequeño”, piensan los
promotores de esta iniciativa. India ha tenido históricamente un sistema
de clases profundamente arraigado en el tejido mismo de la sociedad con poca o
ninguna movilidad entre las clases. Pensando en cómo llevar educación de
calidad a los que no tienen acceso a ella, un grupo de innovadores sociales en
India centraron su atención en las 350,000 escuelas privadas con buena
infraestructura que permanecen inactivas todos los días cuando las clases
terminan en la tarde. Esa observación inspiró la campaña que abre las puertas a
los niños desfavorecidos al permitirles acceder a una educación de buena
calidad. Si cada una de las 350,000 escuelas privadas de la India aceptan solo
a 100 niños, se lograría que 30 millones de niños acceda a una educación de
calidad.
Mundua aldatzen duten kanpainak
(II)
"Aldaketa handi bat beti hasten da
txiki", pentsatzen dute ekimen honen sustatzaileek. Indiak, historikoki,
gizartearen ehunean bertan sakon errotutako klase sistema izan du, klaseen
artean mugikortasun gutxi edo batere ez duena. Kalitatezko hezkuntza eskura ez
dutenei nola eraman pentsatuz, Indiako gizarte berritzaile talde batek
azpiegitura ona duten 350.000 eskola pribatuetan jarri zuen arreta. Eskolak
arratsaldez amaitzen direnean, egunero egoten dira aktibo. Behaketa horrek
bultzatu zuen haur behartsuei ateak irekitzen dizkien kanpaina, kalitate oneko
hezkuntza jasotzeko aukera ematen baitie. Indiako 350.000 eskola pribatuetako
bakoitzak 100 haur bakarrik onartzen baditu, 30 milioi haurrek kalitatezko
hezkuntza jasotzea lortuko litzateke.
La empresa Mars Inc. resume su objetivo así: "el mundo que queremos
mañana, comienza con la forma en que hacemos negocios hoy". Junto a la
Organización de Naciones Unidas quieren demostrar que la publicidad puede usar
su poder para ayudar a salvar el reino animal.
Mundua aldatzen duten kanpainak
Mars Inc. enpresak
honela laburbiltzen du bere helburua: "Nahi dugun etorkizuneko mundua,
gaur negozioak egiten ditugun moduarekin hasten da". Nazio Batuen
Erakundearekin batera, erakutsi nahi dute publizitateak bere boterea erabil
dezakeela animalien erresuma salbatzen laguntzeko.
¿Qué nos dice el COVID-19 sobre el desarrollo sostenible
y la Agenda 2030?
Aún con la dificultad
que implica abordar un tema sensible que cambia día a día, creemos que existen
elementos suficientes para sacar algunas conclusiones sobre lo que el COVID-19
nos dice en términos de desarrollo sostenible y de la implementación de
la Agenda 2030. Se trata de unas primeras ideas que merecen mayor detalle,
pero que pueden ser traducidas en mensajes suficientemente claros. Con esas
premisas en mente, compartimos aquí nuestras reflexiones…
Zer esaten digu COVID-19k garapen
iraunkorrari eta Agenda 2030i buruz?
Egunez egun aldatzen den gai sentikor bati ekiteak
dakarren zailtasuna kontutan izan arren, uste dugu badirela nahikoa elementu
COVID-19k garapen jasangarriari eta 2030 Agendaren ezarpenari buruz esaten
digunari buruzko ondorio batzuk ateratzeko. Xehetasun gehiago merezi duten
lehen ideiak dira, baina mezu aski argietan itzul daitezke. Premisa horiek
buruan ditugula, gure gogoetak partekatzen ditugu hemen …
El
coronavirus y los objetivos de desarrollo sostenible
Muchos centros educativos tienen líneas de
trabajo relacionadas con los ODS. ¿Cómo impacta en la Agenda 2030 una pandemia
como el COVID-19? ¿Cómo lo enfocamos educativamente?
Queda
una década para cumplir con los Objetivos de Desarrollo Sostenible, una ambiciosa
agenda de desarrollo social, político y económico que pone en las personas, el
planeta, la paz y la necesidad de construir alianzas para lograr un mundo mejor
para todos para que ninguna persona se quede atrás.
Ikastetxe askok
dituzte GIHekin lotutako lan-ildoak. Nola eragiten du 2030 Agendan COVID-19
bezalako pandemia batek? Nola bideratzen dugu hezkuntzara?
Hamarkada bat geratzen da Garapen Iraunkorreko Helburuak betetzeko,
garapen sozial, politiko eta ekonomikorako agenda. Inor atzean gera ez dadin
eta guztiontzako mundu hobea lortzeko, pertsonengan, planetan, bakean eta
aliantzak eraikitzeko beharrean handinahia jartzen duen programa.
Alfabetización y educación
para el desarrollo sostenible y el empoderamiento de la mujer
El estudio “Literacy and education for
sustainable development and women’s empowerment” (“Alfabetización y
educación para el desarrollo sostenible y el empoderamiento de la mujer”)
examina cómo y por qué los programas de alfabetización pueden contribuir a un
desarrollo sostenible e impulsar el empoderamiento de la mujer.
Alfabetatzea eta garapen iraunkorrerako eta emakumearen
ahalduntzerako hezkuntza
"Literacy and education for sustainable
development and women 's empowerment" ("alfabetatzea eta garapen
iraunkorrerako eta emakumearen ahalduntzerako hezkuntza") azterlanak
aztertzen du nola eta zergatik lagundu dezaketen alfabetizazio-programek
garapen jasangarria lortzen eta emakumearen ahalduntzea bultzatzen.
“La igualdad es fundamental para el desarrollo
sostenible”
EL SECRETARIO GENERAL
DE LA ONU PONE LA DIANA EN LAS DIFERENCIAS DE GÉNERO
El secretario general de Naciones Unidas, António
Guterres, sostuvo que la igualdad de género es "fundamental" para
todos los objetivos de desarrollo sostenible y zanjó que "los derechos de
la mujer son derechos humanos".
"Berdintasuna funtsezkoa da garapen iraunkorrerako"
Genero
desberdintasunetan jarri du Diana NBEko idazkari nagusiak
Antonio Guterres Nazio
Batuen Erakundeko idazkari nagusiak esan du genero berdintasuna
"funtsezkoa" dela garapen iraunkorraren helburu guztietarako, eta
"emakumearen eskubideak giza eskubideak" direla gaineratu du.
No
puede haber desarrollo sostenible ni paz sin las mujeres
El mundo no podrá alcanzar los Objetivos de
Desarrollo Sostenible (ODS) si la mitad del planeta se queda atrás, dijo el
domingo la vicesecretaria general de la ONU en Papua Nueva Guinea, donde
celebró el Día Internacional de la Mujer.
Ezin
da garapen iraunkorrik edo bakerik egon emakumerik gabe
Munduak ezingo ditu
Garapen Iraunkorreko Helburuak (ODS) lortu planetaren erdia atzean geratzen
bada, NBEk Papua Ginea Berrian duen idazkariorde nagusiak igandean esan zuenez,
Emakumeen Nazioarteko Eguna ospatu zuten bertan.